Al meerdere malen hoorde ik enthousiaste verhalen over Show-up. Een inkoopbeurs waar je als stylist en blogger ontzettend blij van wordt. Ook ik bezocht dit jaar voor het eerst het event. Wat was dat leuk zeg. Zoveel mooie merken heb ik mogen bewonderen. Het was maar goed dat de producten niet te koop waren, want anders had ik veel te veel mee naar huis genomen.
Wat ik wel met mij mee heb genomen zijn allerlei ideeën en inspiratie. En natuurlijk een heleboel foto’s.
Gezellig met de bloggers van Studiobabsie en Szaar reisden we met de trein in de richting van Haarlem. We waren op slag verliefd op de schommels die we aan het begin ontdekten. Lekker even beginnen met een broodje (op zo’n schommel natuurlijk.)
Toen begonnen we aan de route langs al die standjes. Helemaal hebberig werd ik van het papier van Ompak. Het is natuurlijk nog lang geen kerst, maar op deze beurs lagen al genoeg kerstproducten. In dit geval inpakpapier, waar mijn hart sneller van ging kloppen.
Natuurlijk kan ik al die merken gaan benoemen, maar het is veel leuker om ze te zien. Daarom deel ik nu gewoon lekker veel beeldmateriaal van die dag. Later zal ik nog wat producten die je echt niet mag missen met jullie delen.
Van dit kleurenpalet kan ik echt genieten; dat mooie goud samen met oudroze en in combinatie met natuurlijke materialen.
Even een levend stilleven tussendoor.
Heb je niet al genoeg sieraden in je kast? Neeee zeker niet nu ik deze fijne sieraden merken heb ontdekt.
Het was dus niet alleen maar op interieur gericht, ook voor stationary was je hier aan het goede adres.
Nog meer (o.a.) cadeaupapier vond ik bij de stand van Wold. Het grappige is dat een van de ontwerpsters ook op het Cibap heeft gezeten. De kaartjes worden dan ook verkocht bij ons op school.
Bij Urban Nature Culture bleven we even stilstaan, want de combinaties van kleuren, materialen en structuren waren prachtig beeldmateriaal. We raakten aan de praat met een enthousiaste styliste van het merk. De producten van UNC zijn ontstaan door een wereldwijde samenwerking van hardwerkende en creatieve mensen. Urban Nature Cultuur brengt verschillende culturen, verloren schatten en vergeten verhalen samen. Door de collectie van dit merk haal je de wereld bij je in huis.
Hoe mooi een kaars met een persoonlijk gedichtje. Een kaarsje branden voor iets of iemand wordt zo extra bijzonder. Ik vond het ook echt iets om te onthouden voor kerst. Mooi om naast het bord bij ieder familielid te zetten. Of om na afloop ieder gezin zo’n geschenkje mee te geven.
Bloemen is iets van alle tijden, maar tegenwoordig weten maar weinig mensen weer wat voor pronkstuk ze in huis halen. Laat staan wat de betekenis is achter zo’n stukje natuur. Daar hadden ze ook wat op gevonden. Illustraties en producten waarbij bloemen en hun betekenis centraal stonden.
À la blijft ook een geweldig merk. Je hebt zowel bij de sieraden als de interieurproducten het gevoel dat je iets unieks koopt. Het gevoel van een antieke vondst, maar dan nieuw.
Deze prachtige collectie van linnen heeft een extra mooi verhaal. De ontwerpster is van Poolse afkomst. Nu maakte zij zich altijd kwaad om het feit dat Polen heel vaak negatief in beeld is. Maar ook dit land heeft mooie culturele verhalen en tradities. Zo komt linnen, de stof die nu zo populair is, daar vandaan. Zij maakt de ontwerpen en vrouwen in Polen zorgen voor de stof en samen ontstaan de producten. Een win-winsituatie, want zo hebben ook de Poolse vrouwen een baan.
Al die verhalen van mede bloggers zijn helemaal waar. Over een halfjaar is er weer een Show-up event. Ik ga die dag alvast weer in mijn agenda zetten, want dit wil ik niet meer missen.
Liefs,